what do you say?

Sabtu, 26 Januari 2013

Lawak?

Lawak?
adakah cerita di bawah akan buat anda ketawa?

Baju cinta
seorang nenek datang menziarahi cucu perempuannya yang baru berkahwin pada petang jumaat...Setelah membunyikan lonceng,si nenek terkejut kerana meliihat cucu perempuannya yang membuka pintu tanpa seurat benang pun dibadannya.
    belum sempat si nenek bertanya,si cucu berkata
"saya sedang menunggu sumi saya belik dari kerja!"
"tapi kamu telanjang!!!!????"marah si nenek 
"ini Baju Cinta saya"balas si cucu pula
"Baju Cinta???"si nenek kehairanan
"ya suami saya menyukainya,saya juga begitu senang memekainya.Saya harap nanak dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai Baju Cinta ini dihadapan nenek"pinta si cucunya
Si nenek faham kehendak cucunya.Dalam fikirannyamungkin itu cara terbaharu si isteri melayan sang suami di petang jumaat ini.
Di dalam perjalanan pulang Si Nenek mendapat idea.fikirannya dengan mengikut cara cucunya,sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungan dengan si atok.
Sesampai di rumah,si nenek tadi meninggalkan semua pakaiannya,mandi,berbedak dan memekai minyak wangi sewangi wanginya.kemudian si nenek tdi menunggu kepulangan si atok.
beberapa ketika si atok tadi pulang,sebaik saja pintu di buka si atok mendapati si nenek berbogel dekat depan pintu
"kenapa dengan kau ni....nak buang tebiat?????"marah si atok
"inilah Baju Cinta bang"kata si nenek pula.
Baju Cinta????....kalau iya pun.iron la dulu baju tu........"


Pak Mudhin
Nenek Ani dirawat di rumah sakit.Menurut doktor ,asmanya sudah semakin teruk hingga perlu dipasangkan salur oksigen.Sudah beberapa hari kemudian dia tidak bercakap dan koma.Dikira sudah menjelang ajal,anaknya memenggil seorang Mudhin(tukang baca doa)agar di doakan.Sedang asyik Pak Mudhin berdoa,tiba-tiba muka nenek Ani bertukar warna biru seolah-olah tidak boleh berbnafas.Tangannya menggigil.Dengan behasa isyarat tangan nenek Ani minta diambilkan kertas dan alat tulis.Sisa-sisa tenaga yang ada digunakan oleh nenek Ani untuk menulis sesuatu dan memberikan kertas tersebut kepada Pak Mudhin. 
Sambil terus berdoa Pak Muhdin terus menyimpan kertas tersebut tanpa membacanya kerana fikirannya dia tidak sanggup membaca wasiat tersebut didepan Ani.Tidak lama kemudian Nenek Ani meninggal dunia.
pada hari ketujuh meninggalnya Nenek Ani,Pak Mudhin diundang untuk datang ke rumah Ani.
selesai memimpin doa,Pak mudhin berbicara,"saudara-saudara sekalian,ini ada surat wasiat dari almarhum nenek Ani yang belim saya sempat sampaikan,yang saya pasti nasehat untuk anak cucunya semua.Mari kita baca sama-sama suratnya"
Pak Mudhin membaca surat tersebut yang ternyata berbunyi
"Mudhin jangan berdiri di situ...!jangan pijak salur oksigen aku!"

Monyet
Pada suatu hari,ada sebuah kereta terhoyong-hayang lalu melanggar tiang lampu dan terbalik.
kesemuaan penumpangnya yang terdiri daripada seorang lelaki tua,seorang wanita tua dan dua orng anak kecil...luka parah tidak berdaya.Hanya seekor monyet yang merupakan haiwan peliharaan keluarga tersebut yang masih sihat tanpa sebarang luka pun...
Pihak polis kebingungan dengan kejadian itu....lalu dia mengambil keputusan untukmemperoleh keterangan mengenai kejadian tersebut.

Polis:Monyet,apa yang terjadi sebenarnya

Monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali

Polis:Oh....kereta terbalik beberapa kali...jadi apa yang dilakukan oleh lelaki tua itu?

Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak

Polis:Oh...lelaki itu tengah mabuk semasa memandu.....apa yang dibuat oleh wanita tua dan anak-anaknya?

Si monyet meniru posisi orang tidur kemudian bergerak-gerak seperti orang bertengkar

Polis:Ooo....saya faham...wanita tua itu sedang tidur dan anak-anaknya bertengkar dalam kereta.........dan apa yang kau sendiri buat monyet?

Si monyet kemudiaan meniru gaya memendu...


Gunung Hajat
Terdapat sebuah gunung yang digelar sebagai 'Gunung Hajat' di mana sesiapa  yang terjun dari gunung itu lalu meminta sesuatu hajat,maka ia akan termakbul.
Tiga orang pemuda telah sedaya upaya mamanjat gunung itu dan akhirnya mereka sampai ke puncak.
pemuda pertama hendak menjadi Burung Helang.maka dia terjun dan menjeritkan permintaannya dan Boom....dia telah menjadi seekor burung helang
Pemuda kedua bagaikan tidak percaya sahaja dengan apa yang telah berlaku......dia terus terjun dan menjerit "aku nak jadi Superman!!!!" dan Boom dia pun menjadi Superman.
Pemuda ketiga sudah naik Jeles dangan pemuda kedua tadi dalam hatinya sudah memasang niat untuk menjadi Ultraman.....dia undur beberapa langkah...dia pun berlari,akan tetapi dia telah tersepak seketul batu di pinggir tebing dan melatah "Mak Nenek"....dan boom dia pun menjadi mak nenek lalu jatuh ke bawah.....

3 menteri
pada sebuah pertemuan diantara Menteri Teknologi Sedunia di Putrajaya.menteri Jepun,Amerika Syarikat dan Malaysia sedang 'mengeteh'

Menteri Jepun:kalau anda di jepun,anda gali tanah kami baru sampai 7 meter,anda akan menemui cip,rangka-rangka besi,papan sirkit elektronik dan lain-lain.ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang kami Bangsa jepun sudah mengenali teknologi robot.

Menteri Amerika Syarikat:kalau anda di Amerika,anda gali tanah kami,baru sahaja 3 meter anda akan menemui jejak-jejak radioaktif.ini menandakan bahawa sejak zaman dahulu kala,kami bangsa Amerika sudah mengenali teknologi Nuklear

Menteri Malaysia:Oleh kerana tan-tuan sedang berada di malaysia saya persilakan tuan-tuan untuk mengali di sini biar anda tahu apa di bawah tanah kami...

dipanggillah 2 orang tukan gali tanah untuk menggali tanah.setelah kedalaman 50 meter,2 orang tukang gali tadi naik semula...

Menteri Malaysia:Apa korang jumpa?
Tukang gali:Takde apa-apa Dato'
Menteri Malaysia:korang ada jumpa kabel telefon tak?
Tukang gali :tidak ada Dato'
Menteri Malaysia:Itulah petandanya bahawa kami bangsa Malaysia,sejak zaman purbakala sudah mengenali teknologi WIRELESS

Cinta dan tak Cinta
Suami:akhirnya inilah saat yang aku tunggu-tunggu selama ini

Isteri:Apakah kau rela jikalau aku pergi

Suami:tentulah tidak!jangan sesekali kau berfikiran begitu!

Isteri:Adakah kau mencintai aku?

Suami:Tentulah!Selamanya aku akan berbuat begitu

Isteri:Apakah kau berlaku curang?

Suami:Tidak!aku tidak akan melakukan hal seburuk itu

Isteri:Mahukah kau menciumku? 

Suami:Ya sayangku...!

Selepas 7 tahun berkahwin

Sila baca dari bawah ke atas

NAnti ada sambungan lagi......:)





Tiada ulasan: